1. Home

Aktualności

Data:
2024-10-21

15 października pojechaliśmy na dwudniową wycieczkę do Krakowa zorganizowaną w ramach projektu „Podróże z klasą”. Uczestniczyły w niej klasy I-III wraz z wychowawczyniami. Nasz autobus wyjechał spod szkoły o godzinie 4:00. Po około pięciu godzinach dotarliśmy na miejsce. Wycieczkę rozpoczęliśmy od lekcji muzealnej „Królestwo zwierząt”. Warsztaty miały na celu praktyczne, połączone z zabawą poszerzenie wiedzy o naszej planecie – skupiając się na żyjących obok nas zwierzętach. Po tych bardzo ciekawych zajęciach czekał na nas obiad. Następnie spotkaliśmy się z przewodnikiem, który zaprowadził nas do Barbakanu, gdzie dzieci przebrały się w elementy strojów średniowiecznych, była bitwa na piankowe miecze, zabawa pt. „Odkrywamy ukryte symbole”. Po świetnej zabawie udaliśmy się na Rynek Główny, tam oglądaliśmy malownicze kamienice, Kościół Mariacki oraz Sukiennice. Wysłuchaliśmy hejnału z wieży Kościoła Mariackiego, po zakończeniu którego z radością i podziękowaniem pomachaliśmy hejnaliście. Pan przewodnik, pomagał nam odkrywać tajemnice legend krakowskich oraz niektórych obiektów, zwracając naszą uwagę na najciekawsze elementy. Przeszliśmy ulicę Kanoniczą – jedną z najstarszych i najpiękniejszych ulic Krakowa. Kolejnym punktem wycieczki był Wawel. Będąc na Wzgórzu Wawelskim, podziwialiśmy widok na zakole Wisły i Kopiec Kościuszki. Niebywałą atrakcją dla dzieci było zejście do Smoczej Jamy pod pomnik Smoka Wawelskiego ziejącego ogniem oraz zakup pamiątek. Byliśmy również na dziedzińcu Zamku Królewskiego, czyli tam, gdzie odbywały się wielkie bale i turnieje rycerskie. Wieczorem zakwaterowaliśmy się w hostelu, zjedliśmy bardzo dobrą kolację i tak zakończyliśmy pierwszy dzień naszej wycieczki. Drugi dzień rozpoczęliśmy od zwiedzania Muzeum Figur Woskowych. Potem udaliśmy się na warsztaty „Zabawa z mistrzami” (Galeria Malarstwa w Sukiennicach). Wyruszyliśmy w podróż po galerii malarstwa. Wspólnie z Panią przewodnik zgłębiliśmy tajniki i sztuczki mistrzów pędzla — nie zapominając o dobrej zabawie. Po obiedzie zeszliśmy do Rynku Podziemnego. Nasza przewodniczka oczarowała nas barwnymi opowieściami o życiu dawnych krakowian i odkryła przed nami wiele tajemnic tych pozornie ciemnych wieków. Ostatnim punktem było Muzeum Inżynierii i Techniki. W ten sposób zakończyła się nasza wizyta w dawnej stolicy Polski. Z żalem żegnaliśmy Kraków. Do domu wróciliśmy zmęczeni, ale każdy z nas był bardzo zadowolony z ciekawej i atrakcyjnej wycieczki. Bardzo dziękujemy Bieszczady Biuro Podróży Bak-Travel za profesjonalne przygotowanie wycieczki.

Ostatnie aktualności

pl
Nominacja naszej szkoły w plebiscycie
w20
dzień babci1
Dzień Babci i Dziadka
szopki8
Finał konkursu "Najpiękniejsza szopka i kartka bożonarodzeniowa"